Bvc och läkarkontroll

2011-03-01 @ 12:49:44


Ibland är det bra att ha noll koll på saker som jag faktiskt råkar ha. Hade BVC tid med Nowa idag vilket jag var fullt medveten om, det jag dock inte var medveten om var att hon skulle få sin påfyllnings spruta idag. Det kom mer som en käftsmäll. För jag har inte så värst mycket över för sprutor tyvärr. Dock har jag blivit något härdad. När Nowa var mini mini så fick vi ju ta en hel del sprutor på henne, för gulsot och allt möjligt. Hur som haver så tog dem iaf blod från huvudet på min lilla prinsessa så efter det så känns det som jag har sett det värsta typ. Så att trycka in en stor stav in i armen på mig var ingen större match även om jag inte njöt direkt. Det är 10 resor värre att se dom använda sprutor på min lilla tjej.

Nowa var så duktig idag trots sprutan, hon var självklart lite ledsen när dom stack henne, men det övergick ganska snart i ett underbart leende. Då blir mamma stolt. Nu när Nowisen är stora tjejen (dvs 5 månader och 1 dag) då väger man hela 6700g och är 62 cm lång. Åter igen vart har dom här fem bästa månaderna i mitt liv tagit vägen? Jag har fortfarande ruskigt svårt att förstå att hon snart är ett halv år. Var ju nyss gravid med henne och hade typ tusen veckor kvar till BF. 

Innan jag vart mamma så fick man ofta höra av folk att man inte upplevt riktigt kärleks förs en man fått barn. Nu kan jag inte annat än hålla med. Nu vet jag vad riktigt kärlek är. För min kärlek till Nowa är obeskrivlig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback