Egentid x2

2011-03-17 @ 19:54:27


Då var man helt solokvist. Nowa är nattad då hon var extremt övertrött ikväll. Vanligtvis brukar hon somna runt åtta snåret men ikväll slog min lilla prinsessa igen sin blå redan vid sju. Vilket resulterar i att jag har lite egentid med mig själv. Då passar jag på att blogga lite och bara slö glo runt på internet. Mannen i huset är på innebandy(var annars?) så inte ens han håller mig sällskap.

Är igentligen ingen "måste ha egentid minst en timme om dagen" person. Så nu sitter jag nästan och väntar på att Nowisen ska vakna så jag kan få pussa på henne. Men tänker inte gå in och väcka henne, för man väcker faktiskt inte den björn som sover.

Idag har vi vart på pinglan med Nowas älskade kusiner och hennes moster. Alltid lika trevligt där och sen kan jag säga att Miriams engagemang är så underbart. Hennes energi smittar verkligen av sig till alla. Man kan komma dit lite sömndrucken men när man går då jäklar har man fyllt på energidepåerna rejält. Dessutom börjar Nowa uppskatta babyrytmiken mer och mer för varje gång. När hon är där lyser hon upp och sitter och studerar alla andra bebisar noggrant.

Efter babyrytmiken gick vi dom hela 200 meterna hem till mig och körde en liten sen frulle med rostade mackor. Klockan 12 kom Nowas farmor och hämtade snäckan då jag hade frisör tid klockan 1. Nu är hårtet betydligt kortare, vilket var väldigt väldigt välbehövligt då det var rejält slitet. Och helt ärligt finns det inge fulare än slitna toppar( nu ljög jag, dåligt isatt och alledess för lååååångt löshår är nog snäppet fulare). Men hur som haver vart jag av med någon dm, sen kastade vi i lite mörkare slingor också. När jag var klar runt fyra så var saknaden av Nowa enormt. Är ju vanligtvis aldrig ifrån henne. Vi sitter i princip ihop och gör allt tillsammans så dessa fyra timmar var nog det längsta jag vart utan henne. Det var självklart jätte skönt att få sitta och bli ompysslad och bara njuta av att få lite fräscht hår, men återseendet av min skatt var ovärderligt. Martin tycker att det är dags att klippa navelsträngen. Dagens utflykt var ju ett framsteg iaf!

I förövrigt håller jag på att planera en ny tatuering. Vet på ett ungefär vad jag vill göra, det blir en text. Men har inte hittat rätt stil ännu. Någon som kan tipsa om någon bra tatuerare btw?





Bjuder på en bild från gårdagen då min fina vän Sassa och hennes SötNellie var på besök hos oss.






Nowa kör full gas i sitt vrålåk




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback